U bent hier

Hulp nodig bij de belastingaangifte?

De gemeente organiseert in samenwerking met de federale belastingsdienst een zitdag op 10 juni. Je krijgt er hulp bij het invullen van je belastingaangifte. Je kan enkel op afspraak komen. De zitdag is voornamelijk voorzien voor personen die geen vereenvoudigde aangifte hebben. Heb je wel een vereenvoudigde aangifte, maar heb je toch vragen? Bel dan naar 02/572.57.57.
De zitdag vindt plaats op vrijdag 10 juni in gemeentehuis De Zevenster (raadzaal) van 9 tot 12 uur en van 13 tot 15 uur.
Je hoeft niet te wachten op de ontvangst van de bruine enveloppe om langs te komen, de belastingsdienst heeft de nodige informatie in het systeem staan.

Afspraak maken

Een afspraak maken kan vanaf 10 mei via deze link: https://tinyurl.com/2mbcptb5.
Opgelet, je moet per aangifte een nieuwe afspraak maken.  Dus: 1 aangifte = 1 afspraak, 2 aangiftes = 2 afspraken.

Wat meebrengen?

  • identiteitskaart
  • Voor gehuwden volstaat één van beide identiteitskaarten. Doe je nog andere aangiftes bijvoorbeeld voor kinderen of familieleden? Breng dan ook hun identiteitskaart mee.
  • inkomstenfiches (lonen, werkloosheidsuitkering, … )
  • aanslagbiljet van vorig jaar
  • aanslagbiljet van de onroerende voorheffing
  • attesten en betalingsbewijzen (hypothecaire lening, levensverzekering, giften, pensioensparen, uitgaven kinderopvang, onderhoudsgeld, dienstencheques, …)